Hur beställer jag?
Det snabbaste sättet är att du skickar din offertförfrågan via hemsidan genom att lägga aktuella artiklar i varukorgen. Läs mer här. Om du inte lyckas lägga din order via hemsidan går det bra att maila oss på info@table.se.

Hur lång tid får man ha hyrgodset?

  • Priser på hemsidan avser två dagar. Avhämtning kan ske dag ett mellan 8.00-17.00 och återlämning kan ske dag två mellan 8.00-17.00. Om hyra sker över en helg räknas helgen som en dag dvs hyra från fredag 8.00 till måndag 17.00.
  • Vid längre hyresperioder debiteras ett pålägg om 25% per extra dygn. En veckas hyra kostar  två hyror. För längre hyresperioder lämnas offert.
  • Undantaget från ovan är kylcontainers, fryscontainers, förrådscontainers samt bodar och toaletter. Där presenteras månadshyror som även är minimidebiteringen för enheterna.

Kan man ändra i beställningen?
Ja, ändringar och avbokning kan göras fram till en vecka innan utlämningsdatum. Eventuella tillägg kan ske till 5 arbetsdagar innan men vi kan inte garantera att artiklar finns tillgängliga.

När kan man senast avboka?
En vecka innan utlämningsdatum.

Vad är det för hyresvillkor som gäller?

Vad tillkommer på hyrpriset?
Alla våra priser presenteras både utan och med moms.
Om ni behöver hjälp med transport tillkommer även en kostnad för detta. Se prislista här.
Om ni efter överenskommelse betalar mot faktura tillkommer fakturaavgift på 50 kr + moms.

Ingår disk och tvätt?
Diskning och tvätt av dukar, överdrag ock klädslar ingår i priset. Dock ska glas vara tömda på överblivet samt matrester avskrapade från tallrikar och skålar. Köksutrustning ska vara tömda på råvaror.

Kan man få godset levererat?
Ja, vi hjälper er med leveranser, se våra leveransvillkor och priser här. Transport av alla containers sker i samråd med en säljare från Table.

När kommer min leverans?
Leverans sker måndag-fredag mellan kl 08.00-17.00 antingen förmiddag 8.00-12.00 eller eftermiddag 13.00-17.00 vilket du som kund i god tid innan kan ha önskemål kring.

Vad händer om något går sönder?
Allt saknat eller trasigt hyrgods debiteras inköpspris + 25% för att täcka kostnader för uppackning och transporter. Tilläggsfaktura på saknat eller trasigt hyrgods kan ta upp till en månad att sammanställa.

Finns det försäkring av gods under hyresperioden?
Nej. Hyrestagaren ansvarar för hyrgodset från avhämtning till återlämning. Om Table sköter leveransen ansvarar vi för gods under transporten. Er egen hemförsäkring eller företagsförsäkring täcker normalt det hyrda godset. Vid större arrangemang och byggnationer av kök/kylar/frysar kan extraförsäkring behöva tecknas – detta görs av kund.

Hur betalar jag?
Betalning sker vid avhämtning med kort eller swish. Betalning kan efter överenskommelse ske mot faktura på 10 dagar.